Memandu laluan untuk pelbagai suara dalam teknologi

Bangunan elektrik dan PC yang dialami oleh Irina Alam sejak akhir tahun 2019 telah dianugerahi Geran Teknologi Wanita.

Pemberian diberikan oleh Cadence Design Systems, organisasi pengatur robotisasi struktur elektronik di seluruh dunia. Kehormatan tahunan memuji 13 memilih pengertian wanita yang kini dipilih sepenuh masa dalam kawalan berkaitan inovasi di sekolah atau kolej.
Alam, yang sedang mencari Ph.D. menumpukan pada litar dan kerangka implan, dilihat sebagai “pencapaian ilmiah yang hebat, cadangan guru dan memandu untuk membentuk nasib inovasi.”
Kami menyamar dengan Alam untuk mengetahui lebih banyak mengenai geran dan kemungkinannya.
Q: Adakah ada orang dalam hidup anda yang memeriahkan anda untuk mencari bangunan?
Ayah saya adalah seorang arkitek dan secara konsisten menjadi motivasi utama saya. Sejak belia, saya telah bertenaga sains, dan sains dan bahan sains adalah subjek pilihan saya di sekolah. Seterusnya, mereka bentuk adalah keputusan yang mudah dilihat untuk kajian undergrad saya.
S: Apa yang menyebabkan anda memilih untuk mencari Ph.D.
Selepas tamat pengajian ijazah dari Universiti Teknologi Nanyang, saya menyertai Teknologi Micron di mana saya mencuba dan membina struktur dan masalah pemasangan untuk alat memori yang berasaskan coretan. Penglibatan saya dengan Micron mendorong saya untuk mencari doktor dalam reka bentuk memori dan fleksibiliti di UCLA Samueli, yang mempunyai pejabat bangunan elektrik dan PC yang luar biasa.
Q: Apa yang telah anda temukan yang paling ujian dalam mencari selepas mereka bentuk?
Kepada saya, mungkin ujian yang paling besar dalam bangunan elektrik adalah kadar cepat dan luasnya bidang yang menjadikannya suatu pesanan yang sangat diperlukan. Walau apa pun, ini juga membuat reka bentuk elektrik sangat menarik.
Selain itu, terdapat beberapa kesukaran yang tidak dapat dinafikan yang saya rasa menyertai wanita dalam bidang yang dikuasai oleh lelaki, walaupun pada hakikatnya saya telah diberkati dengan tidak segan-segan berhadapan dengan pemisahan. Beberapa isu yang membunyikan loceng adalah bahawa saya telah kerap berfikir bahawa sukar untuk menyatakan sentimen saya dan, sesekali, saya mendengar bahawa sebahagian daripada pintu terbuka saya mendapat adalah mungkin berdasarkan fakta bahawa saya dari perhimpunan yang kurang bernasib baik.
Begitu juga, saya ada di sini dan di sana secara intuitif menemui perasaan sia-sia pencapaian untuk menjadi seorang wanita dalam bangunan. Walaupun titik terakhir berasal dari cara yang sering dibuat untuk melihat lebih bersungguh-sungguh untuk wanita mencari selepas bangunan, saya cuba memastikan bahawa saya tidak membeli dalam mindset ini.
Q: Apakah titik tumpuan penerokaan anda?
Pusat-pusat penerokaan saya di sekitar fleksibiliti ingatan ringan dalam rangka kerja implan dan web (IOT). Kerja ini mempengaruhi kebanyakan alat IOT yang digunakan hari ini untuk menjadikan mereka lebih bertenaga produktif dan toleran. Secara keseluruhannya, peperiksaan saya menggabungkan kekurangan ingatan pengaturcaraan – ketahanan dan struktur memori yang tajam untuk daya dan manfaat pelaksanaan. Saya juga telah mula menyiasat fleksibiliti yang lebih baik untuk meningkatkan kenangan yang tidak dapat diramalkan.
Q: Apa maksudnya ini untuk anda?
Geran ini adalah kesejahteraan yang besar untuk penghiburan wanita yang mirip dengan saya, mencari penyelidikan dalam bidang yang diperintahkan oleh lelaki. Saya benar-benar mengakui usaha oleh organisasi, sebagai contoh, Cadence, untuk memajukan budaya pelbagai yang baik dan pemerbadanan dalam bidang inovasi.
S: Anda hampir ke matlamat akhir untuk mendapatkan Ph.D., jadi apa lagi?
Saya berhasrat untuk bergabung dengan sekumpulan penyelidikan kejuruteraan PC dalam organisasi yang saya bersedia untuk terus maju dan mengurus isu-isu yang menarik untuk membuat dan menstruktur peralatan elit, contohnya, mewujudkan ejen pencepat AI.
Q: Mana-mana panduan untuk wanita yang berfikir tentang mereka bentuk?
Percaya pada diri sendiri dan jangan teragak-agak untuk menghadapi kesukaran!

No comments:

Powered by Blogger.